Fórum - PlanetX II
[Előző]
[1]
[2]
[Következő]
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.27 16:52
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Feri szerintem nyugodtan küldjed a következő adagot
Ma még érettségiztettünk, így hétvégén lassan most már rá fogok érni foglalkozni a dologgal
Ma még érettségiztettünk, így hétvégén lassan most már rá fogok érni foglalkozni a dologgal
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.25 12:48
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Én közben nézegetem az első rész kódját, és átmentem, amit lehet.
Próbálok egy jó kis alapcsomagot csinálni belőle, kiindulásnak.
Próbálok egy jó kis alapcsomagot csinálni belőle, kiindulásnak.
Kapitány
Fejlesztő
Fejlesztő
2013.06.25 11:33
63 hozzászólás
63 hozzászólás
Én még nem tudtam megnézni az anyagot, mert otthon most nincs se gépem, se rendes internetem.
Azért majd igyekszem
Azért majd igyekszem
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.25 10:48
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Jaja, símán! Ha van kedved csinálj egy ilyen eseménylistát, és aztán átnézzük.
Vagy megpróbálok valami általános esemény szkript vázlatot csinálni.
Senkitől nem kaptam még visszajelzést az elküldött txt-vel kapcsolatban.
Pedig már itt van a másik, ami a felderítéssel, kolonizálással/hódítással
meg a kereskedelemmel foglalkozik.
Szóval érdekes témák, csak addig nem küldöm, míg az elsőt nem okéztátok le.
Ja, köszi a kódot!
Vagy megpróbálok valami általános esemény szkript vázlatot csinálni.
Senkitől nem kaptam még visszajelzést az elküldött txt-vel kapcsolatban.
Pedig már itt van a másik, ami a felderítéssel, kolonizálással/hódítással
meg a kereskedelemmel foglalkozik.
Szóval érdekes témák, csak addig nem küldöm, míg az elsőt nem okéztátok le.
Ja, köszi a kódot!
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.25 07:17
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Megnéztem a PlanetxI-et. 2 véletlen esemény van Brutal fokozaton: Aszteroida, vírus fertőzés. Lehetne még hozzá tenni szerintem esetleg napkitörést vagy még ami eszetekbe jut (pl vulkán kitörés az adott bolygón, cunami, tornádó)
És lehetne esetleg az eseményeknek komolyabb következménye is, pl csökken az raktározható hajók száma véglegesen az adott bolygón
És lehetne esetleg az eseményeknek komolyabb következménye is, pl csökken az raktározható hajók száma véglegesen az adott bolygón
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 19:38
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Hehe, most jövök rá az a PanetXII kódja volt bocsi
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 18:41
10 hozzászólás
10 hozzászólás
ne csináld már, benne volt a csomagban amit küldtem
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 13:17
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Az eredeti kód megvan még valakinek?
Tudom, már elkértem, de nem találom sehol...
Tudom, már elkértem, de nem találom sehol...
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 13:16
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Igen, erre én is gondoltam már. Rendbe lehetne hozni az eredeti kódot és kiegészíteni egyéb funkciókkal. Én a magam részéről támogatom. A tervezést is nagyban leegyszerűsítené.
Egyébként elküldtem az első anyagot.
Egyébként elküldtem az első anyagot.
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 12:39
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Akkor viszont vegyük elő a planetxI-et és a forrás kódját bővítsük ki a megfelelő kódrészletekkel.
Csiszolni lehetne az MI részen (bár szerintem Kapitány nagyot alkotott)
Plusz eseményeket lehetne berakni. Most ha jól emlékszem meteor zápor van, amit bekaphat egy adott bolygó... Lehetne más is benne pl fertőzés, polgárháború, ami csökkenti a bolygó termelékenységét, akár állandósult mértékben is...
Ebben az esetben nem kellene az alap kódrészletet újraírni, hanem már a meglévőre építkezni. Ami nagyban gyorsítaná a munkánkat. Vagy felokosítani vmilyen scrip részlettel, amiben a paraméterezést lehetne megvalósítani Ezzel megoldva pl többféle ellenséget, stb...
vélemény?
Csiszolni lehetne az MI részen (bár szerintem Kapitány nagyot alkotott)
Plusz eseményeket lehetne berakni. Most ha jól emlékszem meteor zápor van, amit bekaphat egy adott bolygó... Lehetne más is benne pl fertőzés, polgárháború, ami csökkenti a bolygó termelékenységét, akár állandósult mértékben is...
Ebben az esetben nem kellene az alap kódrészletet újraírni, hanem már a meglévőre építkezni. Ami nagyban gyorsítaná a munkánkat. Vagy felokosítani vmilyen scrip részlettel, amiben a paraméterezést lehetne megvalósítani Ezzel megoldva pl többféle ellenséget, stb...
vélemény?
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.24 10:57
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Én alapértelmezetten leginkább az első rész feltuningolásában gondolkodtam, mert az biztosan belefér egy hétvégébe. Elhúzódó fejlesztésben nem merek gondolkodni, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy nem fogunk tudni időpontot egyeztetni. Mi még hárman találkozunk a klubban, de neked pl. akkor van edzés. Én pl. máskor nem tudok rendszeres kimenőidőt felmutatni, már néha ez a heti 1x3 óra is gond. A többiek nevében meg nem tudok nyilatkozni, de néha mi is hetekig elkerüljük egymást.
Amit te írsz, igazából az sem tiszta stratégia, hanem inkább valami stratégiai elemekkel fűszerezett kalandjáték. Egyébként jó ötletnek tartom, nekem tetszik.
Most sajna az időszűke miatt minden plusz játékelem és a köztük való bonyolult kapcsolat az ellenségünk.
Szóval a hajótuningolás, hajótípusokat, alkatrészeket jelent, ezek különböző együttműködési lehetőségét, súlyokat és rengeteg, rengeteg tesztidőt. Ezek kb. időszorzó viszonyban állnak egymással, derebonként.
Arról nem is beszélve, hogy ezeket az alkatrészeket gondolom ki kell fejleszteni, (mert egyébként elég lenne csak egy, a legjobb) le kell gyártani, ami bonyolult tech-tree-t, és gyártásszisztémát jelent. (Listák, sorrend, prioritás, termékismétlés, törlés, kapacitás, kapacitás-elosztás stb. funkciókat)
Ezek külön-külön nem nagy dolgok, de ha ezt meg lehetne csinálni egy hétvégén, akkor millió meg egy ilyen komplexitású ELKÉSZÜLT garázsproject lenne a neten.
Nem leoltani akarlak, vagy elvenni a lelkesedésedet, csak a cél=elkészült program, 1 hétvége alatt szempontjából írtam ezt.
A scriptelésnek én is nagy barátja vagyok és tényleg jó lenne egy alaprendszert kifejleszteni, amit aztán rommá lehet paraméterezni. Erről még feltétlenül beszéljünk!
Amit te írsz, igazából az sem tiszta stratégia, hanem inkább valami stratégiai elemekkel fűszerezett kalandjáték. Egyébként jó ötletnek tartom, nekem tetszik.
Most sajna az időszűke miatt minden plusz játékelem és a köztük való bonyolult kapcsolat az ellenségünk.
Szóval a hajótuningolás, hajótípusokat, alkatrészeket jelent, ezek különböző együttműködési lehetőségét, súlyokat és rengeteg, rengeteg tesztidőt. Ezek kb. időszorzó viszonyban állnak egymással, derebonként.
Arról nem is beszélve, hogy ezeket az alkatrészeket gondolom ki kell fejleszteni, (mert egyébként elég lenne csak egy, a legjobb) le kell gyártani, ami bonyolult tech-tree-t, és gyártásszisztémát jelent. (Listák, sorrend, prioritás, termékismétlés, törlés, kapacitás, kapacitás-elosztás stb. funkciókat)
Ezek külön-külön nem nagy dolgok, de ha ezt meg lehetne csinálni egy hétvégén, akkor millió meg egy ilyen komplexitású ELKÉSZÜLT garázsproject lenne a neten.
Nem leoltani akarlak, vagy elvenni a lelkesedésedet, csak a cél=elkészült program, 1 hétvége alatt szempontjából írtam ezt.
A scriptelésnek én is nagy barátja vagyok és tényleg jó lenne egy alaprendszert kifejleszteni, amit aztán rommá lehet paraméterezni. Erről még feltétlenül beszéljünk!
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.23 20:18
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Vagyis maradjon taktikai a Planetx II. ?
Miért ne lehetne egy lineáris stratégia scriptekkel megtűzdelve. Mire is gondolok
Van egy bolygó ahonnan terjeszkedni kell. A bolygó körül van egy bázis amiről tudjuk indítani a hajónkat. De csak 1 hajónk van, amit viszont tudunk tuningolni.
Felül nézetben a rendszert és bolygóit látjuk. Ezen a térképen tudjuk a hajót irányítani merre menjen. Ahova kattintok oda fog menni.
Az ellenfél a scripttől (történettől) függene. A térképen az ellenséget pl zöld pötty jelentené, és amikor találkozik a két koordináta - na akkor itt van lehetőség sok mindenre - akkor lezajlik a harc pl vagy az erőviszonyokat figyelembe véve (fejlesztés) vagy bejön egy taktikai térkép ahol mi próbálhatjuk szétlőni az ellent, ami vagy sikerül vagy nem.
A térképen lehetne portál kapu másik rendszerbe jutva - rendszereken keresztül üldözve a fő ellent.
Ez persze csak ötlet. A scriptelés miatt lehetne gyorsan haladni, hiszen csak a keretrendszert kellene elkészíteni, a scriptek adnák a tartalmat.
Mint régen a szöveges kalandjátékom... Bár nem volt túl nagy progi, persze 1 hétvége nem volt elég - viszont tudunk előre dolgozni, pl az események kitalálásával. a nyelv szabályainak megalkotásával.
vélemény?
Miért ne lehetne egy lineáris stratégia scriptekkel megtűzdelve. Mire is gondolok
Van egy bolygó ahonnan terjeszkedni kell. A bolygó körül van egy bázis amiről tudjuk indítani a hajónkat. De csak 1 hajónk van, amit viszont tudunk tuningolni.
Felül nézetben a rendszert és bolygóit látjuk. Ezen a térképen tudjuk a hajót irányítani merre menjen. Ahova kattintok oda fog menni.
Az ellenfél a scripttől (történettől) függene. A térképen az ellenséget pl zöld pötty jelentené, és amikor találkozik a két koordináta - na akkor itt van lehetőség sok mindenre - akkor lezajlik a harc pl vagy az erőviszonyokat figyelembe véve (fejlesztés) vagy bejön egy taktikai térkép ahol mi próbálhatjuk szétlőni az ellent, ami vagy sikerül vagy nem.
A térképen lehetne portál kapu másik rendszerbe jutva - rendszereken keresztül üldözve a fő ellent.
Ez persze csak ötlet. A scriptelés miatt lehetne gyorsan haladni, hiszen csak a keretrendszert kellene elkészíteni, a scriptek adnák a tartalmat.
Mint régen a szöveges kalandjátékom... Bár nem volt túl nagy progi, persze 1 hétvége nem volt elég - viszont tudunk előre dolgozni, pl az események kitalálásával. a nyelv szabályainak megalkotásával.
vélemény?
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.23 11:47
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Este elküldök egy egyszerű vázlatot két lehetőséggel.
Olyan probléma merült fel közben, hogy a régi tervek, (a html-esek)
igazából egy stratégiai játék vázlata, a PlanetX meg nem stratégia, hanem
Taktikai játék. Ráadásul ez még indukál egy csomó másikat is.
Hogy világosabb legyen, mi itt a gond:
1. A PlanetX tempója nem teszi lehetővé a térkép eltakarását egy másodpercre sem, azért, hogy épületet meg bolygót menedzseljek. Mert míg bogarászok a lehetőségek közt, már ki is kaptam. Mielőtt előálltok vele közlöm: a menedzselés alatti pause sajnos nem jó megoldás, csak itt most hosszú lenne kifejteni miért.
2. Egy ilyen kis méretű játékba nem való sok funkció, lehetőség, jószág, nyersanyag, épület, elem, hajó, stb., mert egyszerűen nem tart addig a játék, hogy értelmük legyen.
3. Van még itt egy másik korlát is. Csak akkora játékot szabad tervezni, amekkorát TÉNYLEG képesek vagyunk megírni EGY hétvége alatt. Annak viszont nem látom akadályát, hogy nyitva hagyjuk "hátsó bejáratokat" a későbbi hozzáfejlesztéshez.
4. Stratégiai játékot azért sem tudunk írni, mert az ellenfél M.I.-je, akár még velőtrázóan primitív formában is túlmutat, ha másban nem is, de az időbeli lehetőségeinken mindenképpen. Egy taktikai játék esetében, - pláne, hogy az eredeti PlanetX gyökerektől nem kéne nagyon elrugaszkodni - szerintem a Kapitány által felhalmozott tapasztalat birtokában van esélyünk befejezni a progit. Vagy legalább egy működő cuccot csinálni. Aztán jöhet a szkriptelős súlyozgatás..
Szóval a sokféle játékelem nagyon megbonyolítja a játékot, M.I. szempontból is.
Szóval, a probléma és feladatelemzés közben ide jutottam. Nagyon érdekelne a véleményetek, mert aszerint indulok tovább. Sajna, de ha reálisan nézzük, és akarunk egy kész progit, akkor ez van.
Olyan probléma merült fel közben, hogy a régi tervek, (a html-esek)
igazából egy stratégiai játék vázlata, a PlanetX meg nem stratégia, hanem
Taktikai játék. Ráadásul ez még indukál egy csomó másikat is.
Hogy világosabb legyen, mi itt a gond:
1. A PlanetX tempója nem teszi lehetővé a térkép eltakarását egy másodpercre sem, azért, hogy épületet meg bolygót menedzseljek. Mert míg bogarászok a lehetőségek közt, már ki is kaptam. Mielőtt előálltok vele közlöm: a menedzselés alatti pause sajnos nem jó megoldás, csak itt most hosszú lenne kifejteni miért.
2. Egy ilyen kis méretű játékba nem való sok funkció, lehetőség, jószág, nyersanyag, épület, elem, hajó, stb., mert egyszerűen nem tart addig a játék, hogy értelmük legyen.
3. Van még itt egy másik korlát is. Csak akkora játékot szabad tervezni, amekkorát TÉNYLEG képesek vagyunk megírni EGY hétvége alatt. Annak viszont nem látom akadályát, hogy nyitva hagyjuk "hátsó bejáratokat" a későbbi hozzáfejlesztéshez.
4. Stratégiai játékot azért sem tudunk írni, mert az ellenfél M.I.-je, akár még velőtrázóan primitív formában is túlmutat, ha másban nem is, de az időbeli lehetőségeinken mindenképpen. Egy taktikai játék esetében, - pláne, hogy az eredeti PlanetX gyökerektől nem kéne nagyon elrugaszkodni - szerintem a Kapitány által felhalmozott tapasztalat birtokában van esélyünk befejezni a progit. Vagy legalább egy működő cuccot csinálni. Aztán jöhet a szkriptelős súlyozgatás..
Szóval a sokféle játékelem nagyon megbonyolítja a játékot, M.I. szempontból is.
Szóval, a probléma és feladatelemzés közben ide jutottam. Nagyon érdekelne a véleményetek, mert aszerint indulok tovább. Sajna, de ha reálisan nézzük, és akarunk egy kész progit, akkor ez van.
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.22 10:58
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Nem baj, majd bekapcsolódsz, amikor tudsz.
Van néhány olyan ötletem, a későbbi tervekre hatással lehet, úgyhogy
mégiscsak kénytelen leszek részletekben küldeni az anyagot.
Az első "csomag" a játéktérrel és az idővel foglalkozik majd.
Már készül...
Van néhány olyan ötletem, a későbbi tervekre hatással lehet, úgyhogy
mégiscsak kénytelen leszek részletekben küldeni az anyagot.
Az első "csomag" a játéktérrel és az idővel foglalkozik majd.
Már készül...
Bandi2
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.22 10:31
1 hozzászólás
1 hozzászólás
Jelen, csak hétfõig vagy tovább nem lessz netem, mert a modem túlfeszültséget kapott.
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.21 13:42
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Jó, akkor így csinálom. A hétvégén igyekszem valami alappal előállni.
Kapitány
Fejlesztő
Fejlesztő
2013.06.21 13:20
63 hozzászólás
63 hozzászólás
1. A terv gondolom nem nagy méretű, szerintem jöhet levélben is.
2. Jó lenne a teljes tervet látni.
2. Jó lenne a teljes tervet látni.
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.21 13:06
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Ebből következik, hogy az anyagot hogy juttassam el hozzátok?
Levélben vagy van valamilyen tárhely? Ha az utóbbi, akkor hol?
Másik kérdés:
Teljes tervet küldjek megvitatásra vagy egyszerre csak egy témát tisztázzunk?
Levélben vagy van valamilyen tárhely? Ha az utóbbi, akkor hol?
Másik kérdés:
Teljes tervet küldjek megvitatásra vagy egyszerre csak egy témát tisztázzunk?
Kapitány
Fejlesztő
Fejlesztő
2013.06.21 11:11
63 hozzászólás
63 hozzászólás
Én már leszedtem
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.21 07:51
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Vigyázat a mammutmail csak kb 7 napig őrzi meg az állományt, szóval igyekezzetek letölteni...
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.21 07:50
10 hozzászólás
10 hozzászólás
A progi dátumát elnézve elég régen nyúltam hozzá
Feri
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.20 11:18
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Oké, én is idetaláltam.
Levélben elküldtem neked is és Bandinak is a Zoli által küldött linket,
de igazad van szokjunk csak mindannyian ide..
Ide is felteszem, hogy minden egy helyen legyen:
http://mammutmail.com/hu/mail/download/8daf34a108a9dfd7f2a56368d692c154
Sok-sok cucc van benne, nyilván át kell nézni tüzetesebben.
Amint lehet előállok ezeken az alapokon egy koncepcióval, aztán megvitatjuk.
Levélben elküldtem neked is és Bandinak is a Zoli által küldött linket,
de igazad van szokjunk csak mindannyian ide..
Ide is felteszem, hogy minden egy helyen legyen:
http://mammutmail.com/hu/mail/download/8daf34a108a9dfd7f2a56368d692c154
Sok-sok cucc van benne, nyilván át kell nézni tüzetesebben.
Amint lehet előállok ezeken az alapokon egy koncepcióval, aztán megvitatjuk.
Kapitány
Fejlesztő
Fejlesztő
2013.06.20 10:33
63 hozzászólás
63 hozzászólás
Rendben, várom a cuccot
samuraj
Felhasználó
Felhasználó
2013.06.20 07:55
10 hozzászólás
10 hozzászólás
Totyának átküldtem az eddig elkészült anyagot, képeket, programot, dokumentációt.
Ő fogja majd nektek tovább küldeni
Ő fogja majd nektek tovább küldeni
Kapitány
Fejlesztő
Fejlesztő
2013.06.20 07:05
63 hozzászólás
63 hozzászólás
A PlanetX II játékkal kapcsolatos fórum.
[Előző]
[1]
[2]
[Következő]